Tänään täällä näppäimistön takana taas Kotoisan harjoittelija Vilja. Tällä kertaa ajattelinkin päästää teidät sisälle Kotoisa LKV:n arkeen täällä Turussa. Aloitin harjoittelun Kotoisalla maaliskuun viimeisellä viikolla, joten viikkoja onkin sitten takana jo kuusi, kylläpä aika rientää!
Vaikka kaikkea en kiinteistönvälitysalan toiminnasta tiedäkään (tai ymmärrä), jotain välittäjän arjesta ja Kotoisan tavoista toimia on selvinnyt näiden kuluneiden viikkojen aikana.
Asiakas on aina ykkönen
Ainakin täällä Kotoisalla. Tupun puhelin soi jatkuvasti ja hän antaa aina soittajalle omaa aikaansa ja vastailee sähköposteihin. Välillä asiakas saattaa tarvita vakuuttelua siitä, että kaikki tulee sujumaan hyvin, välillä taas voidaan riemuita onnistuneista kaupoista. Kaikki tehdään kuitenkin asiakas edellä. Kotoisan työntekijät tuntuvat tekevät työtä aidosti välittäen ja yrityksen arvojen mukaisesti: reilusti, sinnikkäästi ja turvallisesti.
Työtä siinä missä muukin
Ennen tätä harjoittelujaksoa minulla ei ollut mitään kokemusta eikä oikeastaan edes tietoa kiinteistönvälitysmaailmasta ja ala vaikutti ehkä jopa hieman mystiseltä ja pelottavalta, pukumiesten jutulta. Kotoisalla harjoittelussa ollessa on kuitenkin saanut huomata, että ihan tavallista työtä ja ihan tavallisia ihmisiä ne kiinteistönvälittäjätkin ovat.
Töissä kellon ympäri
Okei, ei ehkä ihan niin. On kuitenkin totta, että kiinteistönvälittäjän perusarki ei ehkä ole maanantaista perjantaihin klo 8-16 työpäiviä, sillä näyttöjä on usein esimerkiksi illemmalla ja viikonloppuisin. Onneksi välittäjän on myös helppo tehdä etätöitä ja esimerkiksi työmatkat voi hyödyntää työpuheluiden soittamiseen.
Ihanaa kevättä!
Vilja